Ben yaptım! Ben yaptım! :)
Reklamdaki gibi oldu..

Eyy aşk sen nelere kadirsin!oturup bi güzel sarmada sardım ya..daha ne diyim :)

Cumartesi market alışverişi yaparken canımın istediğinden değil (yerimde pek aramam yani yapan annem ya da anneannemse götürürdüm elbet!) eşimin canı isteyebileceğinden bide "bugün ne yapsam?" derdine birkerelik çözüm olcağından
   "Yaprak sarma ister misin?" diye sorunca
  "Yaparsan yerim" cevabına karşılık iş başa düştü!

   İş başa düştü ama ilk defa yapıcaktım. Yani bikaç ay önce anneannem gelince emri vakii yapıp yaprakları önüne koyup iç harcını ben hazırlarım sen sararkende ben Barış'ın yemeğini yaparım diyerek bütün sarma işini ona hallettirmiştim.İç harcınıda o zaman anneannemden öğrenmiştim ama o ya da annem hep sadece pirinçli yapardı... Ya da bayram ziyaretlerinde yediğim kıymalı bol salçalı ve ekşili sarmalar biliyorum ama ben hem pirinçli hem kıymalı istiyordum.İnternetten tariflere baksamda hiç istediğim gibi bulamayınca kocaman risk alarak uydurma bi harç hazırladım.

   İşlemin uzun sürdüğünü biliyodum ama bide acemilik işin içine girince daha bi uzun oldu sanki...Yavru kuşum Barış'ta çok sıkıldı ama neyse ki kopma noktasında babişimiz işten geldide atlattık durumu.Tabii baba gelene kaar bütün mutfak dolapları yerdeydi oyun için.Sarmalar bitincede bel ağrısı yanına cabası oluyomuş diye söylenirken sarmalar kocişim tarafından ayıla bayıla yenince ne yorgunluk kaldı ne bişiy :))

Gelelim uydurulan ama bi güzel tutan sarmamızın

Malzemeleri;
Salamura hazır yaprak(kullandım ben)
300gr. kıyma
1,5 su bardağı pirinç
2 orta boy soğan
1 yemek k. acı biber salçası
1 ymk k.domates salçası
Yarım limon
Yaklaşık 1 çay bardağı zeytinyağı
Yarım çay bardağı sıcak su
Tuz
Karabiber ve istenilen baharatlar

Yapılışı;

Pirincimizi nişastası çıkana kadar güzelce yıkayıp az yağda kavurup üzerini geçene kadar su koyuyoruz ve su çekene kadar pişirip altını kapatıp demlenmeye bırakıyoruz.
Ayrı bir tavada zeytinyağının yarısını soğanla kavurup yumuşayınca kıymayı ekliyoruz.Kıyma renk değiştirince salçaları ekleyip güzelce kavurmaya devam ediyoruz.Baharatları ve sıcak suyuda ekleyip suyu çekene kadar pişmeye bırakıyoruz.
  Pişen kıymalı harcı demlenen pirince ekleyip güzelce karıştırıyoruz ve iç harcımız hazır :)
  Gerçi kıymalı pilav oldu harçtan ziyade böyle bile yenilebilir :)

   Yapraklarımızı tek tek sarıp tencerenin dibine yaprakların saplarından ya da yırtık yapraklardan yaptığımız örtünün üzerine diziyoruz.Sarma işlemi bitince zeytinyağının kalanını sarmaların üzerine gezdirip ince ince doğranmış limon dilimlerinide gelişigüzel dizip birde sarmaların üzerini geçene kadar su koyuyoruz.Son olarak uygun porselen tabağı sarmaların üzerine kapatıp yaklaşık 25-30 dk kısık ateşte pişiriyoruz.Pişen sarmalarda kalan suyu süzüp soğuyan sarmalar sonunda servise hazır :)

Aşama aşama fotoğraflayarak daha net anlatmak isterdim ama Barış'la beraber mutfağın halini siz düşünün artık o an resim çekmek aklıma bile gelmedi ama son anı kaçırmadım tabii..

                                                                                         Afiyet olsun... :)
 

0 yorum:

Yorum Gönder