Merhabalaaaar :)

Şu instagram hayatımı girdiğinden beri zaten kıt olan bilg.açma zamanımıda orda geçiriyorum...

Anlık foto paylaşmak anında yorum yazıp yorum alabilmek daha zevkli geldi...Ama blogun yeride ayrı tabii...

Yazmak istediğim farklı postlar var elbet ama daha önce ig.de fotoğrafını paylaştığım ve tarifini isteyen zevkle takip ettiğim sevgili İpekyolu Design söz vermiştim ama uzun süre eşimin evde olmayıp bebişle zaman bulamamam ve sonrasında misafirlerimden dolayı bu zamana kaldı :(






Gelelim Malzemelere;
 2 büyük havuç
2 kırmızı kapya biber
1 parça büyük tavuk göğsü
1 kase mısır
1 paket (400gr) mantar
1 paket krema
Süt
Başta köri benim tercihimdir :) istenilen baharatlar....




Yapılışı;

İnce jülyen doğradığımız tavuk etlerini üzerine geçene kadar süte koyup 1-2 saat bekletiyoruz.( Ne kadar erken koyarsanız o kadar lezzetli oluyor et)
Ben havucun odunsu kısmını bu yemekte ayırmayı tercih ederek biberlerle beraber jülyen doğruyorum.

İlk baş pişme süresine göre havuçları biraz kavuruyorum ardından sütten çıkarttığımız tavuklarıda çıkarıp renk değişip suyunu çekene kadar kavurmaya devam ediyorum ve yüksek ateşe alıp mantarları ekleyip (yüksek ateşte mantar su salmaz diyorlar ama yinede bi miktar salıyor) suyunu çekmeye yakın biberleri ekliyorum.(Biberleri geç ekleme sebebim ince doğrandığından çabuk pişiyor ve fazla pişersede kabundan ayrıldığından görüntü ve lezzet hoş olmuyor.)

Eğer bazı malzemelerin pişmediğini düşünüyorsanız kendi isteğinize göre haşladığınız makarna suyundanda ilave edip biraz daha kaynatabilirsiniz.

Tüm malzemeler pişince kremayı ekleyip mısırlarıda ilave edip öncedende belirttiğim gibi çok yakıştığını düşündüğüm başta köri ve fesleğen olmak üzere istediğiniz baharatları ekleyip bi taşım kaynatmamız yeterli...


Umarım detaylı anlatıp işinize yarar lezzetli bi tarif  verebilmişimdir :)

Bu son fotoda tabağa sıcak koyduğum makarnam ve sosuma kaşarda eklemiştim;isteyene... :)

Daha önceden peynirli makarna hastası olan eşime nerden uydurup yaptıysam bu makarnayı şimdi bunu çok seviyor ve benim kolay yemek makarnam oldu normal yemek uğraşında....
Amaaaa kremalı makarna var deyince gördüğüm yüz ifadesine her gün yaparım ben bu tarifi kocişime :)))


                                                                                                            Afiyet olsun... :)

0 yorum:

Yorum Gönder