Merak ederek denediğim favori yemeklerimizden.

  Kıvamıda harika oluyor annemler tarifini istediğimde vermiyor yemek isteyen buraya gelir diyorum ama bu güzel tarifi sizlerle paylaşmadan edemeyeceğim :)


(Öncelikle fotoğraflar için özür diliyorum;fotoğraf makinemiz bozuldu resimlerde akşam yemeğinden önce taze taze çekildiğinden ışıkta bu kadar oldu :( )

Gelelim Malzemelere; (4 kişilik)
8 yaprak lazanya
500gr yağsız kıyma
1 havuç
1 biber
1 su bardağı kadar bezelye
1 tatlı kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı biber salçası
2 Su bardağı kadar rendelenmiş kaşar
Sıcak su
1 yemek kş tereyağ
1 yemek kaşığı sıvıyağ
ve istenilen baharatlar


Beşamel Sos için; 
50 gr tereyağ
1 yemek kş sıvıyağ
2 yemek kş tepeleme un
3,5 su bardağı süt


 Yapılışı;

1 kaşık tereyağ ve sıvıyağ eritildikten sonra minik kesilmiş havuçları önce biraz kavuruyoruz sonrasında kıymayı koyarak sürekli karıştırarak yani kıyma minik minik olana kadar bu arada da suyunu çekene kadar kavuruyoruz.
  Kavurduğumuz iç harcı suyu çektiğinde yine minik kıyılmış biberi ve salçaları ekleyip karıştırıyoruz.Sonrasındaysa üzerini geçecek kadar sıcak su koyduğumuz iç harcın suyu çekmesine yakın önceden pişmiş olan (ben yazdan hazırlayıp buzluğa koydum)bezelyeyi ve istenilen baharatları koyup biraz daha kaynatığımız iç harcımızın altını kapatarak hazır hale getiriyoruz.

Beşamel sos içinde yine erittiğimiz yağlara unu katıp kavuruyoruz ve yavaş yavaş sütü ekliyoruz.Koyu kıvama geldiğinde beşamel sosumuzda hazır :)

  Ben resimde gördüğünüz en minik kare borcama hazırlıyorum bu tarifimizi;
ilk olarak altını incecik kapatıcak kadar beşamel sosu yayıyorum ve 2 lazanyayı yan yana koyuyorum.Üzerine kıymalı harcı 3'e bölerek ilk katı koyuyorum rendelenmiş kaşardan da bi miktar ekleyip yine 2 yaprak lazanya beşamel sos kıymalı harç kaşar -lazanya kıymalı harç kaşar lazanya ve son lazanya katına beşamel sos kalan kaşarıda son kata koyup (kaşarın büyük miktarını üzerine ayırın) 200 derecede ısınmış fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.( Lazanya pişmez diye endişeniz olmasın sakın sıcak beşamel sos onu çok güzel yumaşatıyor :)  )
  5 dk.dinlendikten sonra servise hazır :)
Afiyet olsun :)

0 yorum:

Yorum Gönder